دبیرخانه شورای دین پژوهان کشور

www.dinpajoohan.com
دبیرخانه شورای دین پژوهان کشور
چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۲۸ ق.ظ

" راز و رمز هنر دینی" روانه بازار نشر شد




مقالاتی از سید حسین نصر سید محمد خامنه‌ای، مارتین لینگز و ...

مقالاتی از سید حسین نصر سید محمد خامنه‌ای، مارتین لینگز و ...

کتاب "راز و رمز هنر دینی" با تنظیم و ویرایش مهدی فیروزان از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

کتاب "راز و رمز هنر دینی" مجموعه مقالات ارائه شده در اولین کنفرانس بین المللی هنر دینی است که در سال 1374 در تهران برگزار شد.

نخستین کنفرانس بین المللی هنر دینی امکانی به دانشمندان سراسر جهان داد تا تفسیرهای خود را درباره بیان فطری مبدأ از طریق اشکال مختلف هنری آزادانه ارائه کنند.

بیست و نه مقاله عالمانه این کتاب که توسط مهدی فیروزان تدوین و گردآوری شده است، از نگاه ها و مرام های گوناگون بشر درسراسر دنیا حکایت می کند و از هنر قرآنی تا هنر دینی بومیان آمریکا را در بر می گیرد که "هنر دینی، هنر سنّتی، هنر مقدّس"؛ "اخلاق و هنر قدسی"؛"حُسن و مراتب ادراک آن"؛"هنر نزد افلاطون"؛"موسیقی آسمانی در بهشت دانته"؛"باتیک مالزیایی" و "سنّت و تکنولوژی" از آن جمله اند.

این کتاب صرفاَ حاوی مذاکرات کنفرانس نیست، بلکه در حقیقت تجربه ای آموزشی برای کسانی است که جویای فهم و ادراک روشن تری از این جهان و غایات پوشیده آن هستند.

در این کتاب مقالات افرادی چون علی لاریجانی، سید محمد خامنه ای، مارتین لینگز، سید حسین نصر، محمدحسن زورق، گری هنری، کامل خان ممتاز، بودو راش، نصرالله پورجوادی، جوسلین گادوین و غیره به چشم می خورد که در هر یک از آنها هنر دینی را از زوایای مختلف مورد واکاوی قرار داده است.

چاپ سوم کتاب "راز و رمز هنر دینی" در 424 صفحه مصور توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به هنرهای دینی قرار گرفته است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۲۹
شورای دبیرخانه دین پژوهان کشور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی