دبیرخانه شورای دین پژوهان کشور

www.dinpajoohan.com
دبیرخانه شورای دین پژوهان کشور

اتخاذ مواضع مناسب؛ نخستین وظیفه روحانیان در مسائل فرهنگی

گروه سیاسی: امروز با توجه به هجمه‌های عظیمی که از طرف دشمنان علیه نظام به‌‌ویژه در مسائل فرهنگی در حال شکل‌گیری است، مسئولیت علما شناخت آن هجمه‌ها و پاسخگویی مناسب و اتخاذ مواضع شایسته در برابر این قضایاست.

آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «اقتصاد و فرهنگ؛ عزم ملی و مدیریت جهادی» بر نقش مهم روحانیان و علما در این زمینه تأکید کرد و گفت: مسئولیت سنگین فقها و علما ابلاغ پیام انبیا و اوصیای گرامی آن‌هاست و به عبارتی دیگر غرض از یادگیری و تفقه،‌ انظار یعنی بازگو کردن مطالب و مسائل دینی برای دیگران و خطرات و گرفتاری‌هایی که در کمین آن‌هاست، متذکر و یادآور شدن است.

وی افزود: این رسالت تمام فقها و علماست که قرآن مجید را بیان می‌کند و اینکه می‌گویند «العلما الورثةالانبیاء» نیز به این این دلیل است که علما در مسیر آنان گام برمی‌دارند.

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: امروز با توجه به هجمه‌های عظیمی که از طرف دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به‌‌ویژه در مسائل فرهنگی در حال شکل‌گیری است، مسئولیت علما شناخت آن هجمه‌ها و اشکالات و پاسخگویی مناسب و اتخاذ مواضع شایسته در برابر این قضایا و مسائل است.

رسانه‌ها نقش مهمی در بصیرت‌افزایی ایفا می‌کنند

امام جمعه شیراز بر لزوم بصیر‌ت‌افزایی در این امر تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها نیز در کنار حوزه‌های علمیه، نخبگان و خواص جامعه باید در این مسئله نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ مهم‌ترین مقوله انقلاب اسلامی است، گفت: اساساً هویت انقلاب اسلامی ایران مسائل فرهنگی است زیرا این انقلاب زائیده این‌گونه مسائل است؛ لذا باید به این مسائل توجه ویژه داشت.

توسعه فرهنگ ایرانی ـ اسلامی با مهندسی فرهنگی

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان ابراز کرد: همچنین می‌توانیم از مهندسی فرهنگی در توسعه فرهنگ ایرانی ـ اسلامی که همان حفظ ارزش‌ها و قداست‌هاست استفاده کنیم، بدان معنا که فرهنگ ما باید مهندسی‌شده باشد.

آیت‌الله ایمانی در ادامه سخنان خود همچنین بر ضرورت توجه به مسائل اقتصادی تأکید کرد و گفت: حوزه‌های علمیه، علما، روحانیان، خواص و تمامی اقشار مختلف مردم در مورد گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی مسئول هستند و هر کس به نوبه خود باید وظیفه خود را در این مورد به‌خوبی ایفا کند.

تبیین جایگاه اقتصاد مقاومتی به‌عنوان نظریه دانش‌بنیان

وی تبیین جایگاه اقتصاد مقاومتی به‌عنوان یک نظریه دانش‌بنیان و خردمحور را بر عهده حوزه‌های علمیه دانست و گفت: روحانیان و حوزه‌های علمیه با استفاده از خطابه‌ها، سخنرانی‌ها، مقالات و یا در فضای مجازی در این زمینه می‌توانند وظایف خود را انجام دهند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در فارس با تأکید بر اینکه استفاده از مبانی اسلامی در اقتصاد کشورمان ضروری است،‌ گفت: در این عرصه می‌توانیم به‌خوبی از مبانی دینی و ابزار علم و پیشرفت‌های روز استفاده کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۲۰
شورای دبیرخانه دین پژوهان کشور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی