دبیرخانه شورای دین پژوهان کشور

www.dinpajoohan.com
دبیرخانه شورای دین پژوهان کشور
چهارشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۳، ۱۰:۴۹ ق.ظ

حمایت عمرانی معاونت قرآن از تمامی مؤسسات قرآنی کشور

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با حمایت عمرانی معاونت قرآن و عترت از مؤسسات قرآنی وزارت ارشاد گفت: ما نهادی دولتی هستیم و وظیفه داریم از تمامی مؤسسات و سازمان‌هایی که کار قرآنی می‌کنند، حمایت کنیم.

حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با طرح بیمه فعالان قرآنی گفت: اگر مشکلات تأمین اعتبار صندوق حمایت از هنرمندان که عامل بیمه فعالان قرآنی است، برطرف شود؛ بحث بیمه فعالان قرآنی دوباره به جریان می‌افتد.

فراهم شدن زمینه ادغام دو اتحادیه قرآنی توسط مسئولان این دو نهاد
وی در ادامه درباره طرح ادغام دو اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی بیان کرد: مسئولان دو اتحادیه همگی از بزرگان قرآنی کشور هستند و خود باید زمینه ادغام این اتحادیه را فراهم و موانع را بردارند؛ زیرا صحیح نیست دو اتحادیه در یک صنف فعالیت کنند.

حجت‌الاسلام حشمتی در ادامه تصریح کرد: طرح ادغام دو اتحادیه در حال پیگیری است و در صورت همکاری دو اتحادیه این جلسات نتیجه خواهد داد.

اصلاح ضوابط تأسیس مؤسسات قرآنی

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد ضروری است، در شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاه‌های مربوطه، ضوابط تأسیس مؤسسات مقداری اصلاح شده و این اصلاح نیز اعلام شود، تا این مؤسسات پس از دریافت مجوز محدود شده و ذیل یک تشکل قرار گیرند.

وی تصریح کرد: یک خانه قرآن روستایی و یک مؤسسه بزرگ قرآنی هر دو مجوز دارند و می‌خواهند از اعتبارات به یک میزان بهره‌مند شود که این درست نیست و این نیازمند سطح‌بندی این مراکز است.

حمایت‌های ساختمانی و عمرانی از تمامی مؤسسات قرآنی کشور

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با اینکه چرا حمایت‌های عمرانی و ساختمانی معاونت قرآن و عترت شامل مؤسسات قرآنی که از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز دریافت کرده‌اند، نمی‌شود، گفت: اگر پیش از این، این اتفاق نمی‌افتاده است، درست نبوده و باید اصلاح شود، زیرا ما نهادی دولتی هستیم و وظیفه داریم از تمامی مؤسسات و سازمان‌هایی که کار قرآنی می‌کنند، حمایت کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: احتمال دارد که این حمایت‌ها کم و زیاد باشد، اولویت‌‌بندی داشته باشد و میزان فعالیت مؤسسات تأثیرگذار باشد اما باید شامل تمامی مؤسسات شود و هر مؤسسه‌ای که فعالیت قرآنی در خور داشته باشند و مورد تأیید کارشناسان این معاونت باشد، در این بخش حمایت خواهند شد.

حجت‌الاسلام حشمتی در پایان اظهار کرد: در این بند از حمایت‌ها می‌توان مؤسسات قرآنی وزارت ارشاد اسلامی را اولویت قرار داد اما باید از سایر مؤسسات نیز به صورت عادلانه حمایت شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۲۰
شورای دبیرخانه دین پژوهان کشور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی